
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γενικού υπόβαθρου, υποχρεωτικό |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | Βασικές γνώσεις μαθηματικών Γ Λυκείου, Εφαρμοσμένα Μαθηματικά για Οικονομολόγους 1 και 2, Στατιστική 1 (προαιρετικά) |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι (στην Αγγλική) |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Σκοπός του μαθήματος Στατιστική 2 είναι να συνδέσει τα στατιστικά αποτελέσματα που εξάγονται μέσω ενός τυχαίου δείγματος με το σύνολο του πληθυσμού σε συνέχεια του μαθήματος Στατιστική 1. Αρχικά, παρουσιάζονται οι έλεγχοι υποθέσεων σε παραμέτρους του πληθυσμού χρησιμοποιώντας ένα τυχαίο δείγμα και στη συνέχεια παρουσιάζονται οι μη παραμετρικοί έλεγχοι. Εξετάζονται οι σημαντικότεροι μέθοδοι εκτίμησης άγνωστων παραμέτρων και ακολουθεί μια εισαγωγή στο απλό γραμμικό υπόδειγμα, τις κλασσικές υποθέσεις, τη μέθοδο ελαχίστων τετραγώνων για την εκτίμηση των συντελεστών και στις ιδιότητες των εκτιμητών ελαχίστων τετραγώνων. Τέλος, δίνονται παραδείγματα εκτίμησης της απλής γραμμικής παλινδρόμησης καθώς και ερμηνείας των αποτελεσμάτων της παλινδρόμησης για τη μελέτη της σχέσης εξάρτησης δύο μεταβλητών. Το μάθημα αυτό καθώς και το μάθημα Στατιστική Ι, προετοιμάζει τους φοιτητές για το θεμελιώδες μάθημα της Οικονομετρίας. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να: διεξάγει ελέγχους υποθέσεις για παραμέτρους του πληθυσμού διεξάγει μη παραμετρικούς ελέγχους υποθέσεων σε περίπτωση μικρών δειγμάτων και/ή άγνωστης κατανομής κατανοεί τις διαφορετικές μεθόδους εκτίμησης παραμέτρων κατανοεί την έννοια της απλής γραμμικής παλινδρόμησης, των κλασσικών υποθέσεων και τις ιδιότητες των εκτιμητών ελαχίστων τετραγώνων εκτιμάει τη σχέση εξάρτησης μεταξύ μεταβλητών μέσω της απλής γραμμικής παλινδρόμησης ερμηνεύει τα αποτελέσματα της απλής γραμμικής παλινδρόμησης χρησιμοποιεί λογισμικό για την διεξαγωγή παραμετρικών και μη παραμετρικών ελέγχων και την εκτίμηση του απλού γραμμικού υποδείγματος |
Γενικές Ικανότητες |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης Ατομική εργασία Ομαδική εργασία |
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ. | Πρόσωπο με πρόσωπο | ||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Εclass, ορισμένες διαλέξεις με projector, επικοινωνία με φοιτητές μέσω email | ||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||
To μάθημα αξιολογείται με βάση μια ατομική/ομαδική εργασία (20%), δύο γραπτές εξετάσεις προόδου (40%) και την τελική γραπτή εξέταση (40%). Οι ενδιάμεσες εξετάσεις και η εργασία είναι προαιρετικές και προσμετρώνται μόνο εφ’ όσον ο βαθμός στις τελικές εξετάσεις είναι τέσσερα ή μεγαλύτερος και μόνο εφ’ όσον συμβάλλουν στην αύξηση της τελικής βαθμολογίας. Η εργασία έχει ως σκοπό να εξοικειώσει τους φοιτητές στην εφαρμογή στατιστικών μεθόδων σε πραγματικά οικονομικά δεδομένα με τη χρήση του κατάλληλου λογισμικού. Οι ενδιάμεσες και οι τελικές γραπτές εξετάσεις περιλαμβάνουν ερωτήσεις θεωρίας και ερωτήσεις επίλυσης προβλημάτων και μπορεί να είναι και ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Οι φοιτητές αξιολογούνται για την κατανόηση βασικών εννοιών, την κριτική σκέψη και ανάλυση καθώς και για την ικανότητα τους στην αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Τα κριτήρια αξιολόγησης γνωστοποιούνται στους φοιτητές μέσω του αναλυτικού περιγράμματος του μαθήματος που αναρτάται στη σελίδα του μαθήματος. |
Χατζηνικολάου, Δ., 2002, Στατιστική για Οικονομολόγους, Εκδόσεις Κιόρουγλου, Ιωάννινα. Χάλκος Γ., 2011, Στατιστική: Θεωρία & Εφαρμογές στην Χρήση Στατιστική Πακέτων σε Υπολογιστή, Εκδόσεις Τυπωθύτω. Γναρδέλλης, Χ., 2003, Εφαρμοσμένη Στατιστική, Εκδόσεις Παπαζήση, Αθήνα. Παπαδήμας, Ο, Κοίλιας, Χ., 2002, Εφαρμοσμένη Στατιστική, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα Field, A., 2015, H διερεύνηση της Στατιστικής με τη χρήση του SPSS της ΙΒΜ, Εκδόσεις Προπομπός (ISBN, 978-618-5036-17-1, κωδικός στον Εύδοξο 50658563) Ξάνθος, Γ., 2005, Χρησιμοποιώντας το Excel για τη στατιστική ανάλυση, Εκδόσεις Σταμούλη ΑΕ (ISBN: 978-960-351-611-2, κωδικός στον Εύδοξο 23055) Ζαϊρης, Π., 2010, Στατιστική μεθοδολογία, Εκδόσεις Κριτική (ISBN: 978-960-218-692-3, κωδικός στον Εύδοξο 11873) Χαλικιάς, Ι., 2017, Στατιστική: Μέθοδοι Ανάλυσης και Επιχειρηματικές Αποφάσεις, εκδόσεις Rosili (ISBN: 978-618-5131-20-3, κωδικός στον Εύδοξο 59377478) Παπαϊωάννου, Τ., Φερεντίνος Κ., 2000, Μαθηματική Στατιστική, εκδόσεις Σταμούλη (ΙSBN: 960-351-332-6, κωδικός στον Εύδοξο 22888) Φιλιππάκης, Μ., Στατιστικές μέθοδοι και ανάλυση παλινδρόμησης για τις νέες τεχνολογίες, εκδόσεις Τσότρας Α (ΙSBN 978-618-5066-81-9, κωδικός στον Εύδοξο 68402975) Spiegel, M.R., Stephens, L.J. Στατιστική, 3η έκδοση, Σειρά Schaum, εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη, 1999. Newbold, P., Statistics for Economics and Business, Prentice Hall, 1995 |